Friday, August 15, 2008

Senior...Kawan...MUSUH???

Di Sekolah Menengah Islam Hira...

Burung puyuh berterbangan bebas...pelajar pompuan yang sibuk bertugas di dorm....
[pahal...wat cite]

Senior kat SMIH ni bebagos sume. Dioranglah yg buatkan aku mendapat tarbiyah weyh!
Papepon takdek masalah sangat ngan kakak senior. Tapi adelah sorang dua....[jap kira...pe'ah, senah, melah....ramai lah lagi!]

Kawan....sume okay je. tapi ade seteng yg kureng. tapi layan je. mane ade manusia perfect. macam aku nih. Mulut tu macam murai. Kalah lagi murai agaknya. Tapi apepon seronoklah.

Tapi....MUSUH???? aDe ke....tak baek b'musuhan taw. aku mane ade musuh. tapi tak tawu le budak lain. kte mane tahu hati budi orang. musuh ni dose la. tak baik tau. marah TUHAN!

Inilah mesej yang aku nak bagi kat korang. [JANGAN BERMUSUH-MUSUHAN]. eleh, skang ckp takdek musuh. nanti aku yang lebih-lebih nak musuh ngan tu lah nak musuh nagn ni lah.

Setakat ni je TAZKIRAH kte!~

*p/s: pe'ah, senah, melah! sorry ek....[tp bukan nama senar pon. ahakz!]

No comments: